Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

Vizsga után II.

2013.02.02. 17:24 Valezius

Először röviden, sikerült a vizsga mindkét része.

Kicsit hosszabban: Írásbeli 81%, Szóbeli 65%

Részletek: A szóbelit már leírtam, a magnós részre az elvárásoknak megfelelően 12 pontot kaptam a 20-ból. Az OECONOM nyelvvizsgához két felkészítő könyvet adtak ki. Az egyik a hallás utáni szövegértésre koncentrál. Úgy döntöttem nem veszem meg a könyvet, és egyik ismerősömnek se volt meg. Ennek a résznek különösebb gyakorlás nélkül mentem neki. Viszont jó pár filmet megnéztem az utóbbi időben, ami úgy látszik elég is volt. Legalábbis ezen a vizsgán, és ebből a nyelvből, ami tudvalevően eléggé fonetikus. Egyáltalán nem bátorítanék senkit arra, hogy külön gyakorlás nélkül menjen neki a magnós résznek, bármely vizsgán. A könyv kb 2000Ft-ba került volna, a szóbeli vizsga ismétlése 15000Ft + 4 hónap. Nem éri meg kockáztatni. Amiért megengedhettem magamnak, az az volt, hogy már voltam ugyanezen a vizsgán angolból, pontosan tudtam, milyen feladatok vannak, és hogy azok viszonylag egyszerűek is.

A szóbelin 80 pontból 53-at kaptam (52-t írtak ki eredetileg, kicsit feljebb vitték utólag). Ide kattintva bontásban is látható. Bárhogy igyekeztem képként nem sikerült ide berakni. :-)

Az írásbeliről már írtam egy részletes beszámolót. Az esszére 40 pont járt. Erre 32 pontot kaptam, ami jobb, mint a 29 pontom, amit anno az angol vizsga esetében kaptam. Ezt igazából nem tudom megmagyarázni, legfeljebb 25 pontra számítottam. Utolsó héten írtam 2-3 esszét csak úgy magamnak, hogy egy picit azért gyakoroljak erre a részre is, amiből egyet kijavíttattam egy anyanyelvű ismerősömmel, de ez volt minden. Úgy érzem kedvesek voltak a javítók, de legalább nemcsak ezen múlott. :-)
A szövegértés 25/30 pontos lett. Ez reális, mivel egyszerű volt a feladott szöveg és én leginkább olvasva tanultam a végén.
Végül a teszt rész 24/30 pont. Mostmár bevallhatom, hogy a gyakorló sorok nem mentek igazán jól. Kb 50%-okat sikerült rajtuk elérnem, míg a vizsgán összejött a 80%. Olyan is volt, hogy a lyukas szövegbe be kellett rakni a 10 szót és csak 3 lett jó. A vizsgán ez volt a legegyszerűbb rész, általában 7-8 pontot értem el idehaza.
A lyukas szöveg a vizsgán is elég egyszerű volt, szerintem 10 pont.
A szóképzés és igeragozás viszont ott se volt olyan egyértelmű. (Igeragozásra szintén előfordult gyakorlásnál, hogy beírtam 10 választ, néha 7 pont néha csak 2.)


Hogyan tovább?

Egyelőre szórakozásból elkezdtem a memrise 1000 words of Introductory Italian kurzusát. Ami nem tetszik benne, hogy az alapszavak közé elég sok olyan is bele van keverve, ami nem lesz számomra túl hasznos. Például az első 100 szó között van a hálóing, aranyhal és a jégtörő is.

Hosszabb távon a cél az olasz tudás használhatóvá tétele és az angoltudásom továbbfejlesztése. Amíg nem érzem valamennyire biztosnak az olaszomat, addig nem akarok egy újabb nyelvnek nekiállni.

Amikor belevágtam az olasz nyelvbe még csak halvány elképzeléseim voltak arról, hogyan is kéne csinálni. Mikor elkezdtem a blogot már tudtam, hogy jó úton haladok, és mára természetesen sok dolog még tisztább lesz. A következő pár hétben erről szeretnék majd írni pár szót.

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr985058788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

henis 2013.02.02. 19:12:39

Szuper, gratulálok!

Moi108 2013.02.03. 08:24:54

Lesz ennek örömére hetente legalább 1 bejegyzés? :)
Én így ismeretlenül is örülök az eredményednek, és nagyon ösztönzően hat, hogy igenis lehetséges önállóan sikeresen felkészülni.
Mégegyszer gratulálok! :)

Valezius 2013.02.03. 12:22:19

Köszönöm mindkettőtöknek.

Az a baj, hogy nem akarok ígérni semmit, mert valószínű, hogy úgyse tartanám be. Igen, jó lenne hetente egyszer összehozni valamit.

Koandi 2013.02.04. 18:09:41

Szia V :)

Írtad h. filmeket néztél olaszul. Melyeket és honnét sikerült megszerezned? ;) ÉÉÉs még anyanyelvi tanárt is tudtál szerezni ilyen 'gyorsan'... hol?

köszi szépen
A

Valezius 2013.02.05. 00:47:28

Szia!

Torrentről töltöttem le ezt-azt. Igazán jó oldalt nem találtam, isohuntról töltöttem le, amit találtam.
Nagyon örültem, hogy Star Trek mozifilmek fenn vannak, 7-8-9-est már a tanulás kezdetén megszereztem.
Próbáltam a Dr House-t és Lostot is, előbbivel az volt a baj, hogy az első évados részekből kevés dologra emlékeztem. A Lostot pedig magyarul is kb 10 részig bírtam. A következő próba a Csillagkapu Atlantis volt, ez jó, mert magyarul és angolul is néztem már, de ebből 10 részt találtam összesen. Végül a Smallville-nél kötöttem ki a teljes 2. 3. és 4. évad fenn van. 4. évadhoz valamiféle felirat is volt.

Összefoglalva volt egy szűk kínálat (pl sok Dr House, Lost epizód) a keresletet pedig a kedvenc sorozataim jelentették, amiből olyan sok azért nincs, így sokára találkozott a kettő. Felirat meg luxus lett volna bármihez :)

Nem jártam tanárhoz egyszer sem. Viszont van 3-4 anyanyelvi ismerősöm a hobbimnak köszönhetően. (Arról a Merj megszólalni! cikkben írtam.)
Néha cseteltem velük, sajnos rendszeres levelezés nem jött össze részben az én lustaságom miatt, de ami késik nem múlik. Mindenképp szeretnék kicsit szorosabb szálakat velük, ami később személyes látogatásokká fajulna. :-)

Ugyanakkor magyaroktól is kaptam segítséget, olyan emberektől, akiket személyesen nem is ismerek, de megtaláltam őket valamilyen oldalon, vagy ők találtak meg engem.
Ezúton is köszönöm nekik.

Koandi 2013.02.06. 10:01:16

köszönöm szépen ;) a gyors válaszokat!
A
süti beállítások módosítása