Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

Vizsga után

2013.01.18. 00:41 Valezius

A szóbeli vizsgára utolsóként került sor a mai napon, azért ezzel kezdem, mert ennek meg is mondták az eredményét. 52 pont a 80-ból. A magnós részen további 20 pont gyűjthető, 40%-os alsó küszöb mellett. Vagyis ha magnón hozom a kötelező 8 pontot, akkor a szóbeli rész sikeres volt.


De egyelőre vissza a szóbelihez. 15-15 pontot ért a magyar és olasz nyelvű szöveg ismertetése. Magyar szövegnél a lényegi pontok lefordítása míg az olasznál a lényeg kiemelése volt a feladat. Erre 20 perces felkészülési idő állt rendelkezésre, utána csak fel kellett olvasni a leírtakat. Nem ment igazán jól ez a feladat, mert kb 12 percet töltöttem a magyar szöveggel, az utolsó 3-4 sort csak átfutottam, és inkább váltottam, hogy legyen valamennyi időm a másikra is.A másikat se tudtam teljesen befejezni, talán az izgulás is közrejátszott, így maradt az, hogy helyben próbáljak improvizálni valamit.
Összességében az, hogy sokat olvastam hangosan kifejezetten előnyös volt. És az improvizálás se ment olyan rosszul.

Ezután beszélnem kellett pár szót a Magyarország belső piacának problémáiról. Végül egy szituáció következett, amelyben álláskeresőként tanácsot kérek egy HR-estől. Összességében annyira rosszul nem mehetett, hogy megkaptam az áhított 52 pontot :-)

A magnós részre 11-én került sort, a két szöveg nem volt túl nehéz. 12 pontra számítok, így nagy csalódás lenne, ha 8-at se kapnék.

Az írásbelin bejött, amitől tartottam. Az esszéírás nem az erősségem. Meg volt adva egy pár soros szöveg, 3 szempont, amit bele kellett venni a fogalmazásba és 160 szavas limit. Ha felhasználtam minden megadott információt, akkor a saját véleményre már nem maradt semmi keret. 40 pontból jó lenne 25-öt kapni, de legalább 20-at.

A szövegértési feladat elég könnyű volt, míg a teszt rész közepesen nehéz. Összességében remélem meglett a 60 pont, de nem vagyok benne biztos.


Összegezve úgy érzem sikeres lett a nyelvvizsga, de az eredményre február elejéig még várni kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr435024644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moi108 2013.01.18. 20:21:59

Szia!

Én drukkolok, hogy meglegyen a vizsga!
De a készülés idején tanultak és tapasztalatok biztos hogy megmaradnak és jól jönnek későbbi nyelvtanuláskor.

Én várom a blog folytatását.
Érdekel, hogy mik a további terveid nyelvtanulás területén...

Valezius 2013.01.18. 21:13:01

Köszi. Amíg nincsenek meg az eredmények, addig talán jobb, ha nem beszélek arról milyen jó módszerekkel tanultam :)

Moi108 2013.01.20. 11:29:37

Szia!

Volna egy kérdésem, ha szabad. Ehhez nem kell még a vizsga eredményét sem megvárni, és arra nem alapozok egyéb okokból.

A kérdése(i)m:
A Kreatív tananyag mennyire jó ténylegesen, ha valaki nekiül és becsülettel tanulja?
Én most azt szereztem be franciából, és azért is érdeklődök. Van egy tankönyvem is belőle, és a kettőt együtt akarom majd használni.
Ha jól emlékszem, te is így próbálkoztál az olasz meghódításában a filmek mellett. :)

Valezius 2013.01.21. 20:29:30

Szia!

Nekem alapvetően tetszett a koncepciója. A saját attitűdömhöz jól illeszkedett ez az anyag. Úgy csináltam, hogy hétfő-kedden végigértem a leckén, aztán szerda-vasárnap még 5-ször mentem végig rajta. Ez az első 4 leckénél heti 13 órát jelentett. Kb napi 2 óra, az első átnézésre ezért kellett 2 nap (4óra), utána ez rohamosan csökkent, szombat-vasárnap már 90-90 perc alatt végigértem.
Az 5. lecke viszont el volt méretezve, kétszer annyi oldal, mint az előzőek, szerintem jobb lett volna azt kettévenni. Aztán végül a hatodiknál tovább nem jutottam az anyagban.

Az elején hasznosnak tűnt. Mert egy nap 5-ször átolvasni ugyanazt a leckét a könyvből unalmas, vagy helyette megtanulni 30 szót az nagyon monoton lett volna. Ehelyett inkább elővettem ezt az anyagot, és a kezdő dolgokat így más szemszögből is láttam, ami valamennyire kiegészítette a tankönyvet.

500 órából 80 órát töltöttem ezzel. De, hogy mennyire volt hasznos azt nem tudnám megmondani. Az elején tényleg jó volt, hogy az alapok jobban rögzüljenek.
(A teljes anyagot 200 órásnak mondják, ez reálisnak tűnik.)

Mrssheperd 2013.01.30. 13:23:43

Kedves Valezius! Egyszer írtál a blogomra (megtanitalakangolul.blog.hu) egy kedves kommentet. Most szeretnélek megkérni arra, hogy egy e-mailben összegezd nekem, hogy volt-e olyan módszer, amit a blogomon olvastál és hasznosítottál a nyelvtanulás során. Készülő honlapomon szeretném megjelentetni. Köszönöm!
süti beállítások módosítása