Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

10 hét után

2012.08.06. 19:39 Valezius

Az olvasó biztos kíváncsi egy kis számvetésre. :-) Mivel remek táblázatokat vezetek, ezért egy ilyen posztnak nincs is semmi akadálya. :-)

Hivatalosan május 21-én indult az olasz tanulási program. És júl. 29-én ért véget a 10. hét. (A múlt hetem lazsálással telt.) Szóval a 10  hét mérlege 310 óra tanulás (aki ettől elborzad olvashatja úgy is, hogy 310 óra foglalkozás a nyelvekkel :-) ), ennek kb a 3/4-e az olasz nyelv. Vagyis 230 óra.

Nyelviskolában 300 óra (vagyis 400db 45 perces foglalkozás) kell a középfokú vizsga eléréséhez, de emellé kell otthon is tanulni. Becslésem szerint kb 500-750 óra tanulás a középfok. Ennek fényében a 230 óra az még félút sincs. A hátralévő idő viszont még 21 hét. Ha bármi közbejönne, akkor is úgy gondolom, hogy napi 2,5-3 órát tudnék foglalkozni az olasz nyelvvel, ami további 350-400 órát jelent, aminek ha szűkösen is, de elégnek kell lennie.

A szókincsem kb 1300 szó (+200 a szaknyelvből). Az eredeti tervem az volt, hogy kb 2000 alapszóval és az 1200 szavas szakmai szókinccsel el fogok boldogulni a nyelvvizsgán. Ezeket összevetve időarányosan nem állok rosszul. Bár bevallom, örülnék, ha kicsit előrébb lennék. A tankönyvem 20 leckéből áll, és a 10. után van egy kisebb teszt. Jelenleg 8-9 leckét sikerült teljes mértékben feldolgozni, ami még nem 10. Az olasz kreatív tananyag 12 leckés, abból 5,5-nél vagyok. De oldalszámot tekintve már túl vagyok a  felén.

A számok nem hazudnak, nagyjából fél távnál vagyok. Úgyhogy nincs más hátra csak előre :-)

Mivel a jelenlegi rendszer elég jól működik, ezért hatalmas változtatásokat nem fogok rajta végrehajtani. De azért majd kipróbálok pár dolgot, amiről itt-ott olvastam, vagy olvasni fogok. :-)

A múlt heti lazsálásnak sajnos megvannak a káros következményei. Egy hét kihagyott Ankizás megbosszulja magát :-) Tegnap belépve 900 kártya várt, amit kb 1 hét lesz ledolgozni, addig nem tudok újabb kártyákat bevinni a rendszerbe, amivel részben borul a napi program is. Mivel nincs értelme újabb kártyákat készíteni, ha a megtanulás utána úgyse vihetem gépbe.

Az angol tanulásommal viszont nagyon elégedetlen vagyok, így azon mindenképp változtatni kell. A gond az, hogy még nem tudom, hogyan, de ígérem, hogy kitalálok majd valamit.

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr954698894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása