Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

A harmadik front megnyitása

2012.11.04. 00:31 Valezius

Kihirdetésre kerültek a jövő évi nyelvvizsga időpontok. Január 3-25 az első vizsgaidőszak. Ami sajnálatos módon előbb van, mint a 2012-es jan. 22-es dátum, de ennek ellenére erre fogok elmenni. (Dec. 17-éig lehet dönteni a halasztásra, úgyhogy nem teljesen 100%.)

Az elmúlt 6 hétben nem foglalkoztam nyelvtanulással, 3 hete jöttem haza  versenyről, azóta elhatalmasodott rajtam a lustaság. Lássuk, mit is mutatnak a számok.

Az első periódus május 20-án kezdődött, és 71 napig tartott. 314 óra tanulással. Majd egy hét szünet után jött a  második szakasz 43 nap és 155 óra. A második szakaszra visszaesett az átlagos tanulási idő. Összesen 470 óra, amiből 350 volt az olasz.

Vagyis további 150 óra hiányzik a kitűzött 500-hoz képest. Mindezt kb 60 nap alatt kellene összehozni. Egyáltalán nem reménytelen. A gond az, hogy az 500 óra az csak egy becslés, ami vagy igaz, vagy nem. A jobb esélyek érdekében az angol tanulást átmenetileg szüneteltetem. A nyelvtanulási szünet alatt A Once upon a time és a The walking dead új részeit megnézegettem, utóbbival most egyelőre felhagyok, de lehet, az előbbivel is, nagy kedvenc a sorozat, de nem dől össze a világ, ha csak februárban nézem meg az epizódokat. :-) Eddig háttérzajnak, pl posztíráshoz, általában angol filmeket tettem be, de mostantól csak olasz mehet. Sajnos a választék nem olyan hatalmas, de mindegy.

Aktív oldalról pedig az alábbiak fogom csinálni:

Befejezem az olasz tankönyvemet, aminek már majdnem a végén vagyok. Ez egyrészt azt jelenti, hogy hangosan olvasom a szövegeket. Másrészt most már aktívan is tanulnom kell a ragozásokat. Például az igéknek van múltideje meg harmadik alakja ugyanúgy, mint az angolban. Természetesen jó sok rendhagyóval, amiből 71 van a könyvben, ezeket kell mielőbb megtanulnom, és gyakorolni a használatukat. Erre adok magamnak 7 napot, napi 10 db. Azután vannak még egyéb rendhagyó cuccok, úgyhogy utána se fogok unatkozni.

A tankönyv meg fedi le a B2-es szint teljes nyelvtanát, így végig kell majd néznem a 2. könyvet is, amiben olyan nyalánkságok vannak, mint kötőmód, függőbeszéd. Ezekre a szóbelin nem lesz szükségem, és az esszéírást is kibekkelhetem nélküle. Így elég lesz csak nagyjából tudni róluk. Az alapvető dolgokat viszont tényleg jól akarom tudni. Leszámítva a rendhagyó felszólításokat, szerintem arra se lesz szükségem a szóbelin.

Illetve a szövegek megvannak hangfájlban is, így ezeket is sokat hallgatom. Jobb hanganyagot nem sikerült találnom. Az alap szótanulást egyelőre felfüggesztem, 1500 mondat van az Ankiban, az remélhetőleg elég lesz.

Második frontként végigolvasom a 80 nap alatt a Föld körült. Minden fejezetet kb háromszor szintén hangosan. Így próbálva a gyakorlatban is rögzíteni a tankönyvből megtanult dolgokat. Majd még egyszer összenézve a magyar verzióval. Ebben a hónapban a végére akarok érni a könyvnek. Sajnos hangoskönyvben nem találtam meg. Úgyhogy ha befejeztem, talán nekikezdek majd még egy könyvnek, ami megvan leírva és audióban is, de magyarul meg nincs.

Végül a harmadik és legfrontosabb front a szakmai nyelvvizsgára való készülés. Ami egyrészt szótanulást jelent, a már ismertetett módszerrel. 6 hete 500 szónál tartottam, most kicsit bánom, hogy azóta nem raktam hozzá vagy 200-at. Első körben 800-ig akarok eljutni, aztán ha muszáj lesz, akkor még 200-at hozzáteszek majd. 15 témakört tartalmaz a könyv, ezeknek a szövegeit olvasom majd minden nap. Decemberben elkezdem kitölteni a teszteket. És írok pár esszét, amit remélhetőleg kijavítanak majd a LingQ oldalán.

Mint látható a tanulás nagy részét az olvasás teszi ki, van valamennyi szöveg hallgatás (napi 40 perc), és valamennyi önálló mondatalkotás. Illetve valamennyit akarok majd levelezni egy vagy több új és régi olasz ismerősömmel. Szám szerint hárman vannak, aki szóba jöhet. Talán az egyikkel sikerül rendszeresen leveleket váltani. 

Egyelőre ez a haditerv, a fejleményekkel majd alkalomadtán jelentkezem.

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr674887866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moi108 2012.11.04. 17:00:12

Szia! Nagy örömmel olvastam ezt a legfrissebb bejegyzésedet!
Azt lehet tudni, hogy melyik fajta nyelvvizsgára készülsz? Továbbá, hogy MOST éppen milyen szinten vagy olaszból, az A1-C2 keretrendszer alapján?

Sok sikert kívánok! :)

Valezius 2012.11.04. 20:31:25

Lehet, tudni, mert már megírtam. :-) Egy szerény szakmai középre, itt: szaknyelvvizsga.hu/

A becélzott B2-es szint az 500 óra tanulás. Most vagyok 350 óránál, ami 70%-ot jelent. Vagyis egy erős A2, gyenge B1 környékén lehetek. Nagyjából én is ilyennek érzem a tudásomat. A szókincs és nyelvtani ismereteimet. Aztán lehet, hogy lesznek még meglepetések nyelvtan terén a második könyvben :)

Köszi, egyelőre még elérhetőnek tűnik a cél, remélem pár hét múlva is így fogom gondolni. :)
süti beállítások módosítása