Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

Boldog új évet!

2013.01.08. 01:07 Valezius

Sikerekben gazdag új évet kívánok mindenkinek!

Magam részéről egy igazán sikeres évnek nézek elébe. :-) Úgy is mondhatnám, hogy 2012 az elrugaszkodás éve volt, 2013 pedig a felemelkedés éve lesz. Jó lenne egy sikeres nyelvvizsgával kezdeni az évet, de 4 nappal a vizsga előtt az optimizmusom egyelőre elszállt. A kitűzött cél nem teljesült, ez már biztos. December 31-ére nem tanultam meg olaszul. Viszont az 500 órás tanulási küszöböt elértem, sajnos ezért a tényért nem adják oda a nyelvvizsga bizonyítványt.

Felkészülve a legrosszabbra, ha most nem is sikerülne abszolválni a feladatot, amire bizony megvan az esély, a megszerzett tudásom nem veszítem el, és a májusi vizsgán már nem lesz okom félni. A következő napokban pedig túlélésre játszom. Lássuk a részleteket.

A vizsga magnóhallgatással kezdődik, elég sok filmet megnéztem az utóbbi fél évben, ennél többet nem igazán tehetek az ügy érdekében, de remélem elég lesz a minimális 40%-hoz, de akár annál jobb is lehet.

Második körben kerül sor az írásbelire, amiről már hosszabban írtam. A teszt részt szerettem volna jól megírni, de elég nehéznek néz ki a próbasorok alapján, így már annak is örülni kell, ha sikerül 60% fölött zárni.
A szövegértésem úgy érzem elég jó, 1,5 regény kiolvasása megtette a hatását. :-)
Az esszéíráshoz pedig lehet szótárt használni.

Összevetve az írásbeli részvizsga megszerzése nem sétagalopp, de azért nem is reménytelen. Nagyon bízom benne, hogy meglesz.

Végül a szóbelivel zárok, ahol a 20 pontos magnó mellé, még 80 pontot lehet gyűjteni. A célkitűzés pedig egy szolid 60 pont lenne itt is, mondjuk 10 + 50 -es bontásban. Úgy érzem itt azért sok múlik a vizsgáztatók jóindulatán is, másrészt a beszédet gyakoroltam a legkevésbé.

Egy olasz ismerősöm levélben tudatta velem, hogy a bátyja pár napja Budapestre jön, és küldene nekem pár filmet és könyvet. A találkozó már meg is történt, így a vizsga előtt még tudtam picit gyakorolni a beszédet. Nem emelkedtem irodalmi magasságokban, ennek ellenére elégedett vagyok a teljesítményemmel és a beszélgetőpartner, akit korábban nem ismertem, igazán segítőkész volt végig. Bizony beszélni kell az adott nyelvet, nem csak azért, mert nagyon hasznos, hanem bizony szórakoztató is. Nem volt semmi szorongás bennem, használtam a nyelvet, ahogy tudtam és ez elég is volt.

Az eredményeket 3-4 hét múlva fogom majd megtudni, a következő bejegyzés pedig kb 2 hét múlva várható, amikor túl vagyok ezen az egészen.

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr755004551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moi108 2013.01.08. 01:59:46

Szia!

Reggel pihentebben újraolvasom ezt a bejegyzést, mert érdekes, elgondolkodtató a megközelítésed, de ezúton kívánok:

SOK SIKERT egy eredményes vizsgához!
süti beállítások módosítása