Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

Miért önállóan?

2012.07.04. 11:14 Valezius

Az önálló nyelvtanulás hátterében legtöbbször a pénz kisebb mértékben az időhiány szerepel. (Nem igazán szeretem az autodidakta szót, valószínűleg most írom le utoljára :-) ) Persze ez nálam is szerepet játszik. Elég fukar ember vagyok, nem szeretem szórni a pénzt, vagyis nem szeretek azért fizetni, ami ingyen is elérhető.

Ha nulla tudással beiratkoznék egy nyelviskolába, akkor ott először a kiejtést tanítják, utána a köszönéseket, majd a jelenidejű ragozást, esetleg eljutunk a múltidőig. Ezek mind olyan dolgok, amiről látszik, hogy egyedül is meg lehet tanulni. Sőt ezt a témakört nagyjából sikerült is átvennem egy hónap alatt, szerintem nem eredménytelenül.

Az Öt év - öt nyelv Facebook oldalára a napokban kikerült egy rádió műsor, amelyre meghívták a blog íróját. (Mások legutóbbi bejegyzései, Mihályi Dezső hozzászólása) Rajta kívül jelen volt egy angol nyelvtanár, aki nyelviskolában tanul franciául. Ez számomra kissé furcsa volt, hogy egy tanításban járatos személynek miért kell külön segítség. De ez még nem tántorít el a tervemtől :-)

A napokban olvastam az alábbi bejegyzéseket is:
Nyelviskola vs magántanár avagy egyedül nem megy...
Egyedül nem megy 2
Ugyan ez a blog az önálló nyelvtanulásról szól, mégis legalább részben egyetértek a poszttal. Nem való mindenkinek az önálló tanulás. Ha nem megyek nyelviskolába annak idején nagyon valószínű, hogy most is ugyanott tartanék, mint 1,5 éve. Egyedül nem ment volna. Ugyanakkor persze nem elég eljárni az órákra az otthoni tanulás megkerülhetetlen. Ha már valaki sikeresen megtanult egy nyelvet, akkor már van fogalma arról, hogy kell nyelvet tanulni, így sokkal valószínűbbnek tartom, hogy akár egyedül is célba tud érni. De az előző tanáros példa azt mutatja, hogy ez emberfüggő, mindenkinek magának kell éreznie, hogy szerinte tud-e egyedül tanulni.

Mint írtam én is meg voltam elégedve azzal a 4 hónappal, amit nyelviskolában töltöttem. Ennek ellenére vannak olyan pontok, amik annyira nem tetszenek. Például meg kell venni egy munkafüzetet is, márpedig én nem akarok nyelvtani feladatokat oldogatni, vagyis ez csak kötelező pénzkidobás lenne. A szótanulás helyes módjait szintén nem nyelviskolában tanultam.

Végül az se mellékes, hogy természetesen bizonyítani is szeretnék magamnak és a világnak :-)

Ne felejtsük el, hogy a tanulás egy befektetés én se úgy tervezem, hogy egy fillér elköltése nélkül fogok eljutni a nyelvvizsgáig. Szeretnék pár beszéd centrikus magánórát venni a nyelvvizsga előtt. Persze ha akkor már nem lesz rá szükségem akkor nem :-)  Leginkább attól függ, hogy mennyi anyanyelvi olasszal tudok addig kapcsolatot teremteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr184627460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása