Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

Én és az angol II.

2012.06.30. 14:59 Valezius

Angol tanulásom második felvonása úgy kezdődött, hogy beiratkoztam egy nyelviskolába. Név szerint a Katedrába. Mivel nem vagyok budapesti, az meg itt volt a városomban, így 15 perc sétával kényelmesen el tudtam jutni a helyszínre. A szintfelmérő kihozta, hogy A2-es szint alján vagyok. Feltételezem az olvasó tisztában van a KER szintekkel.

Szóval egy nem túl magas, de valamennyire azért biztos alapról vághattam neki az angol nyelv rejtelmeinek. Mindenképp jó döntésnek tartom a nyelviskolát, leginkább azért, mert megadta a kezdő lökést. A kurzus után idő és pénzkímélésből magam vettem át a tankönyv fennmaradó részét. 8 év angol tanulás nem múlt el nyomtalanul, voltak emlékeim ezekről az anyagrészekről, de mindenképp az volt a terv, hogy a nehezebb részeket ismét nyelviskolában kívánom megtanulni.

Kitöltöttem az online szintfelmérőt és kihozta az elvárt B1-es szintet. Úgyhogy el is mentem beiratkozni, ezúttal Budapestre, ahol azért nagyobb a választék a kurzusokból. De nem hitték el, hogy B1-es vagyok, csak megíratták velem a szintfelmérőt. Persze ugyanazok a kérdések voltak, mint az online változatban, így az eredmény B2/2 lett. Amiről tudtam, hogy túlzás, úgyhogy megállapodtunk egy B2/1-es kurzusban. Első órán nem éreztem igazán jól magam, kijött a tudáskülönbség. De mivel többet készültem a napi anyagból, mint az átlag, így elég hamar sikerült aktívan bekapcsolódni az órákba. Közben persze próbáltam az eddig kimaradt alapokat is pótolni.

A kurzus folytatása kicsit trükkös volt, mert a tanár nyáron nem tartott órákat. Így a fele lement volna júniusban, a másik fele szeptemberben. De én nem akartam elvesztegetni egy nyarat. Úgyhogy egyelőre ismét az önálló tanulás útjára léptem. Azzal a szándékkal, hogy 2011. végén leteszem a nyelvvizsgát. Ez nem egészen így alakult, közbe jött egy munka, és napi 8 óra után már semmi energiám nem volt az angollal foglalkozni.

Január környékén ismét nekiálltam. Ekkor már elég messzinek tűnt a cél, mivel B2-es szintből még 3 modul hátra volt (kb fél év egy nyelviskolában), és utána jöhetett volna a gazdasági nyelvvizsgára készülés. Egy ismerősöm tanácsára elmentem egy helyi magántanárhoz, aki nem ment bele, hogy szépen végigvegyük a dolgokat a B2-es szintből, és utána foglalkozzunk a gazdasági dolgokkal. Hanem egyből nekiestünk a nyelvvizsga szóbeli részének a gyakorlásának. 

Többet tanultam, mint előtte bármikor (de így is kevesebbet, mint most!) Heti két órával kezdtünk, aztán úgy éreztem heti egy óra is elég a beszéd gyakorlására, a többi részt tudom egyedül is csinálni. Májusban meg is lett a nyelvvizsga. Kb 80%-os eredménnyel.

Ez az én történetem. Úgy érzem viszonylag gyorsan sikerült eljutni a középfokú vizsgáig. A2-es szint elejéről B2-es szint vége 1,5 év alatt, amiben benne van egy fél éves holtidő is. Vagyis nettóban ez 1 év. Az utolsó 3 hónapot leszámítva a tempó nem volt különösebben erőltetett, és a sok tanulás is nagyjából heti 15-20 órát jelentett. Vagyis kellő akaraterővel szinte bárki számára elérhető mennyiséget. Úgy becsülöm kb 350 óra tanulásra volt szükségem.

Most nézzük milyen tanulságokat szűrtem le:

  • Kihagyni pár évet nem érzem hibának. A dolgot letisztulnak, az ellenérzések elszállnak, így tiszta lappal lehet a cél felé indulni.
  • A rossz emlékeken kívül mást nem hoztam magammal a középiskolából, így mindenképp szükség volt némi segítségre ahhoz, hogy egyáltalán neki tudjak állni a dolgoknak. Ha a kedves olvasónak is hasonló érzései vannak, akkor megtalálhatja ezt a segítséget egy tanfolyamon, egy magántanárnál, vagy remélhetőleg ezen az oldalon is :)
  • Szerettem volna szépen lépésekkel haladni, de ehelyett kisebb ugrásokkal jutottam el acélomhoz. Ugyanezt tudom tanácsolni az olvasónak, próbáljon meg minél erősebb kurzusra beiratkozni, és előbb elkezdeni a nyelvvizsgára készülést, mint korábban lehetségesnek tartotta volna. Lomb Kató is azt írja a Így tanulok nyelveket c. könyvében, hogy mikor még egy szót se beszélt lengyelül egyből erősen haladó kurzusra iratkozott be. Szóval, ha nekem nem is hisz, neki talán hihet. :-)

Végezetül, miközben ezen keresztülmentem, folyamatosan bújtam az internetet, hogy nyelvtanulási tanácsokat keressek. Találtam is párat, ami nálam bevált. Ha ezekhez a tanácsokhoz már középiskolás koromban hozzájutok, biztos vagyok benne, hogy teljesen más lett volna a hozzáállásom. De nem jutottam. Nem volt olyan tanárom, aki ezeket elmondta volna.

Ezeket a módszereket és gondolatokat szeretném ezen a blogon átadni. Remélem lesz rá érdeklődő :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr194617806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása