Blog a nyelvtanulásról

A blog gyakorlati tanácsokkal kíván szolgálni nyelvtanulók részére. Ha eddig csak sikertelenség jutott neked osztályrészül, akkor ideje felülvizsgálni a módszereidet. Tanulj mások hibáiból. :-) Tervek szerint hetente egy elemző posztra lehet számítani, ezeket a TIPP címkével jelölöm meg a könnyebb eligazodás érdekében. Minden más megy a rizsa kategóriába :-) Ha kérdésed van, vagy beszélgetni szeretnél :-), akkor keress bátran a komment vagy üzenetküldés funkciót használva, illetve írhatsz nekem az ifjutitan.it [kukac] gmail [pont] hu email címre.

Én és az olasz

2012.07.01. 19:20 Valezius

Ha minden igaz ez a poszt sokkal rövidebb lesz, mint az előző.

Gimnáziumi szakomon az olasz volt a kötelező nyelv, és lehet választani egy "második" nyelvet az angol vagy német közül. Az elképzelés az volt, hogy a világnyelv mellett egy kevésbé ismert nyelvet is tanuljanak az iskolások. A biosz szakon persze latint oktattak, a kémiásoknak oroszt, a magyarosoknak franciát.

A nyelvek iránt sosem érdeklődtem, persze azért valamennyit készülni kellett az órákra, de minél jobban kinyílt az olló a jól haladó és kevésbé jól haladó tanulók között, kb 20 fős volt a tagozat, úgy csökken a kezdeti kevés lelkesedés is. Az én vágyaim ott véget értek, hogy egy darab nyelvvizsgám legyen a diplomához. Nem gondoltam volna, hogy van olyan egyetem, ahová több is kell.

Szóval gyakorlatilag nulláról állhattam neki az olasz tanulásnak. De még így is többet tudok erről a nyelvről, mint bármely másikról az angolt nem számítva. És nem utolsó sorban még két tankönyvem is van :-)

A cél tehát az, hogy meglegyen a nyelvvizsga 7 hónap alatt, vagyis 2013. januárjában. Az olvasó jogosan vethetné a szememre, hogyha előbb nekiállok, akkor nem kellene kapkodni. Ennek ellenére én ezt nem érzem kapkodásnak.  A már emlegetett Öt év - öt nyelv oldalon a legjobb tanács, amit találtam, hogy tervezzük meg mennyi időre van szükség míg elérjük a kitűzött célt, majd felezzük meg!

Persze nem pont 7 hónap volt a fele, de augusztus után csak januárban lesz gazdasági szaknyelvvizsga a BCE-n, úgyhogy kénytelen voltam kicsit lazítani a terven :-)

Az első hónap elég jól telt. Jelenleg 750 mondatot tartalmaz az ANKI fájlom, a programról jövőhéten lesz szó. Igaz nem mindet az elmúlt 1 hónapban írtam bele, de legalább a felét. Élvezem az olasz tanulás izgalmait. Letöltöttem a Star Trek - Kapcsolatfelvétel c. filmet olasz szinkronnal, persze csak szavakat értek belőle, de magyarul is többször láttam már, így remek szórakozás az olasz hangzást figyelni a filmben.

Valamint egy hangoskönyv első fejezetét is meghallgattam már párszor. Már fölismerem a tűz és segítség szavakat, már furdalja az oldalamat a kíváncsiság, hogy mire is megy ki az egész. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://onallonyelvtanulas.blog.hu/api/trackback/id/tr664622601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása